سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ موسیقی

 

نخست ژان-ژاک روسو در اثر خود به نام فرهنگ موسیقی1767 و بعد از او دولابور در کتاب تحقیقی درباره? موسیقی قدیم و جدید 1780 این بحث را پیش کشیدند. مردم سیاحت‌ پیشه انگلستان نیز پس از فرانسویان به تحقیق در این موضوع پرداختند و در این اواخر آلمانی‌ ها تحت عنوان علم موسیقی سنجشی به این تحقیقات رونق عمیق بسیاری بخشیدند.

پیشنهاد بهار موزیک : تاریخچه عروسی

چین

چینی‌ها خیلی پیش از این با موسیقی آشنایی داشتند. 4500 سال پیش از این پادشاه مقتدری به نام هائونک تی فرمان داد تا موسیقی را اختراع کنند و چهچهه مرغان و زمزمه جویباران را سر مشق دانایان و خردمندان کشور خویش قرار داد.

 

ژاپن

در ژاپن روزی و روزگاری الهه خورشید قهر کرد و به پناهگاه خود خزید مردم هر چه عقلشان را روی هم ریختند جز این حیله‌ای بخاطرشان نرسید که با سرودن الحان متوالی و پیوسته او را به بیرون آمدن تشویق کنند، حتی امروز نیز در ژاپن به هنگام وقوع کسوف مردم به خواندن آوازهای فوق‌العاده قدیمی متوسل می‌شوند.

 

ایران

از مهم‌ترین مهرنگاره‌ های خنیاگری موسیقی در جهان باید از آنچه که در چوغامیش خوزستان برجای مانده یاد کرد که در سال‌های 1961–1966 میلادی یافت شده‌است. این مهرنگاره 3400 ساله سیمایی از بزم رامشگران را نشان می‌دهد. در این بزم باستانی دسته‌ای خنیاگر دیده می‌شوند که هر کدام به نواختن‌سازی سرگرم هستند. چگونگی نواختن و نشستن این رامشگران نشان می‌دهد که آنها نخستین دسته خنیاگران جهان هستند. در این گروه رامشگران می‌بینیم که نوازنده‌ای چنگ و دیگری شیپور و آن دیگر تنبک می‌نوازد. چهارمین رامشگر در این میان، خواننده‌ای است که آواز می‌خواند.

 

 

موسیقی در اینترنت

اوائل هنرمندان موسیقی خود را در کنسرت ها پخش می کنند اما امروزه خواننده های در اینترنت موسیقی خود را بخش می کنند که طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. که میتوانید در سرچ گوگل با نام دانلود آهنگ به آهنگ های مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

موسیقی و زمان

وقتی که مردم از حال عادی خارج و دست‌خوش احساسات می‌گردیدند صدای خود را بلند می‌کردند و به اصوات کشش و دوامی دلخواه می‌دادند.