سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشهور شدن مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی

او در سال 1389 با قرار دادن ترانه‌هایش در فضای مجازی به شهرت رسید. او نخستین آلبوم خود به نام (یکی هست)  را در سال 1391 به‌صورت رسمی منتشر کرد. ( اسمش عشقه) و (گل بیتا ) دو آلبوم دیگرِ او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌ صورت رسمی منتشر نشده بودند و سرانجام آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان 1394 منتشر شد.

وی از آذر 1392 به سرطان معده مبتلا شد  و در 23 آبان 1393 در 30سالگی درگذشت.

او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته‌ است. موسیقی را از چهارده‌ سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

بشنوید : چرا باید در ماه محرم سینه زنی را انجام دهیم ؟

 مرتضی پاشایی 

مشهور شدن مرتضی پاشایی

او با قطعه (یکی هست) به شهرت رسید. صدای خاص و احساسی بودن ترانه‌هایش او را از سایر خواننده‌ها متمایز می‌کرد. ترانه‌سرای بیشتر آهنگ‌هایش مهرزاد امیرخانی بود، که البته رابطه صمیمی با یک دیگر داشته‌اند. مرتضی پاشایی در پاییز سال 1391 باانتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان دارای آلبوم پاپ ایران پیوست.

. پاشایی ترانه (عصر پاییزی) را برای مجموعه تلویزیونی به همان نام ساخته‌بود که مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آن اجازه پخش ندادند. پاشایی نیز (عصر پاییزی) را در اینترنت منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های او تبدیل شد. او همچنین ترانه (نگران منی) را به‌ عنوان تیتراژ برنامه? تلویزیونی ماه عسل سال 1393 اجرا کرده‌ بود و ترانه (مثل شیشه)  و (تو راست میگی) را برای فیلم مثل شیشه خواند.

مرتضی پاشایی آهنگ عاشقانه زیادی منتشر کرده که میشه از بینشون به ترانه زیبای نبض احساس اشاره کرد

 

بیماری مرتضی پاشایی

در آذر سال 92 پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی عصر جمعه 16 آبان 93 به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شد. به‌دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی، پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند؛ با این حال، عصر یکشنبه 18 آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیه? مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند. همچنین، در 20 آبان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از وی عیادت کرده بودند.

 

در گذشت

پاشایی به‌ علت شرایط وخیم بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران صبح روز جمعه بیست‌وسوم آبان 1393 (حدود ساعت 10:30 صبح) درگذشت.